måndag 9 november 2009

Tack, liksom..

Alltså, det här med influensa vaccinet håller på att ta kål på mig!
Jag har velat hit och dit om hur jag ska göra när det väl blir dags.
Iaf, det stod ju i tidningen att dom håller på att vaccinera nu.
Tyckte att annonsen va lite otydlig så jag ringde och frågade Godby Hc
om det gällde barn som INTE var i riskgrupp.
Jo, svarade hon. 9-12 nov skulle barn i åldern 6 mån-8 år (?) vaccineras
på sjukan i m:hamn.
Så halva dagen har jag funderat på hur jag ska göra med Ebba.
Skakade så mycket när jag kom till dagis och hämtade skruttan.
Fasiken vilket beslut o ta?
Låter jag henne bli vaccinerad kan hon bli sjuk, men vaccinerar hon sig inte
så kan hon bli sjuk av influensan... Gaah, lätt?
Damen i Godby sa att dom vaccinerar barn i stan ifall dom får tokiga
biverkningar så har dom nära till hjälp.
Men den kommentaren lugnade mig ju inte direkt..
Iaf, sist o slutligen bestämde jag mig för att fara till stan.
Har alltså stressat och fixat hundvakt ( för gu vet hur länge man skulle behöva
sitta i kö på sjukan..).. Och när jag äntligen kommer till stan så står det..
..ENDAST riskgrupper....!!!!
What the f!?
Snacka med recpa damen och förklarade att jag fått sagt åt mig från godby hc
att det gällde idag för INTE riskgrupper i barn ålder också.
Men nej, dom skickar hem en...

Nu låter de ju bara löjligt när jag skriver ner de här, o skit flummigt!
Men anamma!!!!
Tack för den felaktiga infon liksom!! Tanten i recpan häll med om att
annonsen i tidningen var mycket missvisande, va tydligen inte den första som va
dit i onödan idag.
Men det är verkligen superskoj att köra från jobbet i stan, till geta o hämta Ebba,
fixa hundvakt, föra ena hunden till päronen och sen till sjukan för att bli hemskickad
och tralla iväg efter hunden igen..
Vi va hemma 7 och fick middag i oss då..
JAG HATAR SÅNT HÄR!
Hata hata hata!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar