söndag 14 februari 2010

Utflykt igår & hemma beachen idag.

Skulle försöka lägga upp bilder, men internet trögar en aningen.
Så bilder kommer eventuellt senare ikväll.
På vår första dag träffade vi Matt som vi under vår
förra resa boat utflykter med. Och han kom ihåg oss! :)
Förbanna vad glad man kan bli!
Samma med vår döv-stumme vän på stranden som säljer
saronger och även vår vän som säljer smycken på stranden.
Jag kan bara inte förstå, det är två år sen vi sågs sist! :)
Iaf..
Igår va vi på utglykt med longtailbåt till Chicken Island, Poda Island
och Phra Nang.
Chicken Island hade vi inte besökt förut, och det var verkligen
roligt att vi for dit! Kritvit sant, vatten lika klart som kristall och bara
helt underbart vackert! Nästan magiskt! :)
Sen besökte vi Poda Island som vi fortfarande tycker att är vår
favorit ö!
Och till slut besökte vi Phra Nang som ska ha legat på 10 i topp lista
över världens finaste stränder.. Om det stämmer så kan jag inte förstå hur?
Så vi va bara där i 30 minuter och fotade lite och åkte sen hem igen.
På kvällen igår bestämde vi oss för att äta riktig thaimat från gatukök.
Det är typ moppekök som thailändarna själva äter ifrån.
Så min och Ebbas middag på 2 rätter + vatten kostade 100 baht,
dvs ca 2 euro :)
Idag har vi bara slappat på stranden i Aonang.
Eddie och jag har bränt upp oss ganska bra.. Så går det när man inte
smörjer in sig tillräckligt.. Trots att vi båda har använt 50 spf. (!!!)
Så jag höll mig i skuggan idag och nöjde mig med en thaimassage
i 1 timme med aloe vera för 200 baht (ca 4 euro).
Även idag åt vi från gatukök. 130 baht för min familjs middag :)
Man blir ju såå glad av att äta billigt!
Nåja, babblat lite nu..
Nu ska vi iväg på stan och strosa.
Glad Alla hjärtans dag!
<3

1 kommentar:

  1. Glad alla hjärtans-dag till dig gumman! Gud vad jag är avundsjuk, själv har man varit på slemmern på istrav =) Kan lova dig att det suger att vi inte kan boka resa, finns ju den till Krabi som sjunkit i pris.. Får se hur länge den finns kvar.. Puss

    SvaraRadera