lördag 20 november 2010

Jahapp.

Jag skrev ju tidigare om min jobbsituation.
Jag ville ju från början gå ner lite i tid.
Men det gick ju inte, så vi kom överens om att
jag skulle fortsätta som vanligt till nyår och efter det
skulle det ändras. Deltidstjänst var uppe på tapeten som förslag,
vilket jag gillade.
Men nu i veckan fick jag veta att jag tydligen ska sluta.
Trodde ju faktiskt att jag skulle få gå ner till deltid då
ide´n kom från kollegan.
Så..snart står man här..arbetslös. Igen.
Vilket ju inte alls va min plan.
Inget vidare flyt måste jag säga.
Vet inte om det har blivit missförstånd mellan mig
och chefen eller hur det ligger till?
Lättnaden är ju att jag slipper stressen.
Men..jag behöver ett jobb.
Morr!

7 kommentarer:

  1. Men alltså vadå???? Varför ska du sluta??? hur kan dom göra så?

    SvaraRadera
  2. Jo, jag har ju bara vikariat till 31.12. Skulle ha fått förlängt om jag fortsatt heltid. Men jag har ju sagt till chefen att jag inte kan fortsätta som jag gjort. Så i början kunde jag lika bra ha sagt upp mig i värsta fall. Men efter att dom föreslagit deltid så trodde jag ju att jag sku få de... Men tydligen inte..

    SvaraRadera
  3. Nämen vad säger du?! Klart du trodde du skulle få deltid om de säger så. Inte tror man ju då att man ska få sluta alla fall! Dom skulle ju faktiskt ha kunnat förvarna lite. Lider med dig stumpan. Tur i oturen att du är gravid nu, jag menar med mammapenningen, fast det är ju ett antal månader kvar dit :(
    Puss

    SvaraRadera
  4. Jo jag vet, de kom som en överaskning. Visserligen hade dom aldrig sagt att jag skulle få gå på deltid. Men dom nämnde det som ett förslag..Så..
    Ang mammapenningen så ska nog inte de vara någon fara. Enligt fpa:s räknare kan man gå på 2 år tillbaka:s lön. Dvs 2009 och då va jag heltidsanställd på tullen hela året. Så det borde funka!
    Men de känns som om de va dumt av mig att starta hela det här gå ner i tid processen.. Tack vare det blir jag liksom arbetslös.. Fast visserligen..Jag orkar verkligen inte fortsätta som jag gör nu.. Blir galen av de.
    Puss

    SvaraRadera
  5. Du har väldigt mkt pengar att få om dom gör sådär mot dig! Att inte förnya nåns vikariat pga graviditet är OLAGLIGT! Om du är fackansluten kan du se fram emot flera årslöner som plåster på såren...

    SvaraRadera
  6. Nej, det är nog inte riktigt så det har gått till. :)
    Jag har nog förklarat lie dåligt märker jag.
    Dom har nog inte gjort nåt fel egentligen. Jag tycker bara att det var fult att dom föreslog deltid åt mig för att sen nån vecka senare meddela att jag får sluta. Då hade jag ju redan börjat tro på att jag skulle få gå ner till deltid.
    Om jag skulle ha orkat fortsätta heltid så kunde jag fått vara kvar till mammaledigheten sku börja.
    Så dom följer nog lagen, men dom kör med ful stil tycker jag. :/

    SvaraRadera
  7. Äsch, va trist för dig!! Dåligt gjort av dem, men samtidigt lär de väl förhoppningsvis ha en god orsak till det. Men jag tänkte samma tanke som systeryster först - diskrimering!! =olagligt! Men sen fatta jag att det nog kanske inte var det det handlade om.

    Ångra dock inte att du tog upp önskan om att gå ner i arbtid. Orkar du inte hålla på som du gör nu, så ska du ju inte göra det heller o då är det ju inte så många alternativ egentligen.
    ...även om det bara är lätt att tycka när man inte är mitt i det.. =)

    SvaraRadera