måndag 28 mars 2011

Mvc besök

Va till Mvc idag och träffade min bm.
Jag är så glad att jag får gå i Godby den här graviditeten.
När jag var gravid med Ebba så gick jag ju i stan, och jag hade
säkert en 3-4 olika barnmorskor, åtminstånde!
Då får man ju aldrig riktigt kontakt.
Och det är ändå dom man ska kunna prata med om allt.
Men nu i Godby så har jag den bästa av dom bästa! :)
.
Iaf, allt var bra med både mig och bebis.
Hb låg på 120 (puh!), trodde det skulle vara bra mycket
lägre då jag hela tiden glömmer att knapra pillren.
Sf låg på 27 nu i vecka 30 och bebis ligger med huvudet ner.
Och dom underbara hjärtljuden låg runt fina 140.
.
Sen pratade vi rätt mycket om förlossningen.
Mina tankar kring både den här förlossningen och min förra.
Hoppas ju såklart på en bra mycket kortare förlossning.
Förra var ju hela 30 timmar, vilket jag tycker att var lite i överkant..
Sen vill jag klara mig så länge som möjligt på dyktekniken,
som innebär att man ska följa med värken, att dyka.
För att göra det behöver man slappna av i hela kroppen och bara
följa med, så klarar kroppen av det själv. Ska bli kul att testa!
Det tror jag nog att blir bra. Skönt är det att ventilera också.
Nästa besök blir om 2,5 vecka.
Äntligen blir besöken oftare! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar