tisdag 17 maj 2011

Ultraljud & Vattenläcka

Suddig bild tagen i skitig spegel..

Vecka 37
Ultraljud var det dags för idag! Äntligen!
Och det gick nog bara bra. 
Lilla bebis är fortfarande en tjej så vitt han kunde se, och just nu
väger hon typ 2,5 kg och beräknas väga ca 3,5 kg vid BF den 14:e Juni. 
Helt lagom i mina öron. :)
Idag togs också prov ifall jag har GBS, vilket jag hade förra gången. 
Fick också veta att det var slarv från sjukhusets sida, dom skulle ha tagit provet
förra gången. Och då skulle jag ha fått dropp vid förlossningen. 
Vilket innebär att Ebba troligtvis inte skulle ha blivit sjuk alls. 
Vi skulle ha sluppit bo på sjukhuset i 8 dagar och inte veta om hon skulle överleva eller inte.
Men, man ska väl inte vara bitter. Det är ju faktiskt mänskligt att fela. 
Men trots det så svider det lite. Men skrållan mår ju som en prinsessa idag, och det 
är ju faktiskt det viktigaste! <3

Anyway, tappen var låång och fast. Så det ser inte ut som om mina sammandragningar
har gjort någon verkan än så länge iaf. Men jag har ju ändå nästan 1 månad kvar så.
Lite vita blodkroppar visade sig i urinen, så vi får se vad labbens prover visar. 
Men jag känner mig lugn! 
Jag fick ju se bebis! :)
Annars så har vi ju haft mindre tur idag. Imorse var det skitdåligt tryck i kranen. 
Och det visade sig att det var vattenläcka..på vår tomt. Kul. 
Så dom grävde upp och bytte ut den rostiga saken som var från -61.
Men nu ser det ut som hej kom och hjälp mig. Grävgubben var respektlös och
kastade fimpar på marken (!!), plommonträdet fick dom slita bort (och inte stoppa tillbaka)..
Plus att mina rabarber fick sig lite stryk, men dom klarar sig nog iaf. 

Och just nu är min kära sambo och springer på fottis planen. 
Övar upp sig lite inför matchen mot svenskarna på lördag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar