onsdag 14 september 2011

Viktklubb & motivations tips!


Jag bara måste.
Jag har ofta haft motivation till att "banta" och träna, 
tyvärr har mitt stora problem alltid varit att det håller i sig i typ
max två veckor. Och sen har man hamnat i samma gamla spår igen. 

Men nu är jag verkligen på gång!
Och mycket är tack vare Viktklubb.
Asbra grej!
Kort och gott går det ut på att räkna kalorier. 
Och det låter så tråkigt, men det är så enkelt och kul!
När man blir medlem (det kostar) fyller man i alla sina uppgifter
som vikt, längd, ålder, lite övrig fakta, vad man vill gå ner och tills när. 
Så räknar det ut hur många kilo du kan gå ner till ditt slutdatum, 
och så får man en kalorigräns man ska hålla sig på eller under. 

Min tex är 1300 kalorier per dag. 
Vilket är lite skillnad mot förut då jag höll mig runt 2000 på vardagar och 
vissa helger över 3000 kalorier!! Helt sjukt!
Så nu skriver jag in varje dag vad jag äter, så räknar viktklubb ut
hur mycket kalorier det är. Superbra!
Jag är så nöjd, att även när (inte om, utan när!) jag nått min målvikt
så kommer jag att fortsätta för att lyckas hålla mig på min vikt. 

Man kan äta allt, bara lite mindre! :)

OCH..

Dom som tränar eller försöker gå ner i vikt och kanske behöver ha 
lite extra motivation ibland (vem behöver inte det liksom..), kolla här!
Det är en tjej som bloggar om sin resa från nästan 113 kg till 67 kg. 
Hon skriver otroligt bra och man blir såå peppad! 


Nu va de ju inte meningen att göra reklam eller nåt, men
jag bara måsta dela med mig av mina supertips! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar