onsdag 16 november 2011

Åt helvete med återbetalning!!


Igår fick vi hem ett sånt där mindre roligt brev från fpa,
där det stod att vi har fått för mycket barnbidrag och att vi skall
betala tillbaka 600 jävla euro!! 
 
Vi har inte fått för mycket, utan det är dom här snedvridna jävla
reglerna dom tydligen har när Eddie jobbar på svensk båt. 
När jag var arbetslös 3 mån förra året skulle vi tydligen ha
sökt barnbidrag från sverige, samma i år när jag var arbetslös
i 3 månader. Men har någon informerat oss om detta? Nej!!
 
Alltså, så länge jag jobbar eller är mammaledig så får vi barnbidrag från
finland. Men är jag arbetslös eller vårdledig så ska vi söka det från
sverige. Hur i hela helvete ska normala människor veta detta?
Jag är så in åt helvetes förbannad så det finns inte!
 
Och igår när Eddie ringde försäkringskassan (heter det så..?) i sverige
för att fixa detta så får vi veta attt dom inte vet om dom kan betala ut
nu i efterhand (det som vi ju har rätt till!) eftersom att vi inte ansökt.

Så som det ser ut just nu ska vi betala 600 euro till fpa, men inte få 
nåt från sverige..Vilket vi ju har rätt till!! 
Vilket innebär ju totalt 6 månader utan barnbidrag. 
Kul. 

Va fan ska man göra? Jag tänker banne mig inte ge mig
utan en helvetes strid. Men det ska inte behövas!! 
MORR!!

2 kommentarer:

  1. Jamen!! :O Och varför i hela friden ska ni söka nåt från sverige öht?? Nej nån jävla måtta på alla paragrafryttare får de faktiskt vara!!

    SvaraRadera
  2. Ja precis!! Ja jag undrar också varför vi ska måsta söka barnbidrag från sverige. Vi alla bor ju här för tusan!!

    SvaraRadera