onsdag 11 januari 2012

Packningen


När man ska resa, speciellt till Thailand, så behöver man inte
packa en massa kläder och grejer.
Vilket jag sade till mig själv förra resan också, men lik förbannat
var väskan smet full med grejer redan på väg ner.
Hm.
Men nu jäklar!

Här är Ebbas packning:
trosor x 10
linne x 2
shorts x 1
kjol x 1
bikini x 1
keps x 1
solglasögon x 1
solskyddsdräkt x 1
flytväst x 1 (som vi lämnar kvar)


Här är min packning:
trosor x 7
linne x 2
shorts x 1
kjol x 1
bikini x 3
keps x 1
träningskläder (skor, shorts, linne, bh, väska)
saronger x 2

Ja ni ser. Inte mycket, Väskan är inte ens halvfull!
Sen kommer ju självklart necessär grejer till, men det är inte heller mycket.
Kameror, pass, kopior på pass, kopior på alla biljetter och viktiga papper
och mp3 med musik packas självklart ner också, men det hamnar i handbagaget!

Egentligen skriver jag det här för min egen skull för framtida resor,
så jag ska komma ihåg att man inte måste ta med allt man äger o har.
Men också för ifall att någon som läser detta ska resa just till
 Thailand med barn. Kan vara bra med en checklista! :)

Allt finns i thailand, och oftast mycket billigare!
Så det är inte värt att släpa med allt hemifrån!
:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar