fredag 18 maj 2012

Bäbisar




Dessa sötkorvar fick Luna i onsdags den 16:e. 

Jag har alltid muttrat över människor som tar katter och aldrig kastrerar
eller steriliserar dom så att en massa "onödiga" kattungar föds, speciellt då det
finns så jätte många som behöver nya hem hela tiden ändå! 
Och ja, det är grymt att erkänna att jag är en av dom. 
Men för att försvara mig så är det inte meningen! 
Det har varit på tapeten läänge att sterilisera Luna, men alltid är det
nåt annat ekonomiskt som man prioriterar. Suck. 

Lite måste jag inflika också att jag tycker att det är grymt att det ska
kosta ca 165 euro för att sterilisera. Huh. Men visst, det är ju
trots allt en operation. 

Ja, nog babblat om mitt dåliga samvete. 

Kissebäsarna fick iaf jätte söta färger, 
så det finns kanske någon som faller som en fura.. :) 

6 kommentarer:

  1. Åh så söta! Vi har funderat på att skaffa en till kisse till hösten. Så lägg upp bedårande bilder på dom sen när dom växt till sig lite så kanske min sambo blir övertalad ;)

    SvaraRadera
  2. Haha, de ska jag definitivt göra! :D Om typ 2-3 veckor är dom ju redan helt otroligt supersöta! :)

    SvaraRadera
  3. VAD!??! Kostar det 165 eur att sterilisera?? jag läste typ 145 eur. Katla borde definitivt oxå fixas men det är ju inga min katt..vet ju inte hur länge hon blir hos mig och då tycker jag det är ägarens sak att betala. Nu har jag vant mig såå med henne o vill inte att hon ska flytta .'
    Vilka sööta missar Luna fick!...

    SvaraRadera
  4. Jepp, de va en som sade nyligen att hon betalat 165 euro för sin katt. Men kanske de va nån spruta med? Så 145 euro kan nog stämma isåfall! Men det är sjuukt mycket pengar!
    Jag förstår att du vant dig, och har man en gång haft så är det svårt att vara utan djur.. :)
    Dom är ju bara för härliga!

    SvaraRadera
  5. Kör de ingen steriliseringsdrive längre? Visst hade de det tidigare, att man fick kastrera/sterilisera sina kattor billigare? Djurskyddsföreningen och vet hade nåt samarbete vill jag minnas?

    SvaraRadera
  6. Jasså, det har jag aldrig hört talas om! Men jag ska nog lyckas skramla ihop pengarna i sommar med lite extrajobb! :)

    SvaraRadera