fredag 4 maj 2012


 Igår var Holly äntliigen på kontroll igen. Senast var hon 7 månader och nu är hon
10,5 månad. Iaf, allt bra med skruttan. Hon väger 8520 och är nu 73,5 cm lång. 
Vikten har bara ökat ca 700 gram på 3 månader, vilket är rätt lite. Men hon har ju 
varit förkyld och hade en släng av matvägran i ungefär en vecka. Inte så konstigt då kanske. :)

Skruttan går lite när hon vill. Hon är nog rätt feg, för hon föredrar att gå på knä. 
Men ibland går hon för fullt. Som när hon och Ebba lekte "tagare" i förrgår, då hade
hon riktig fart på och gick som bara den! Vilket syns lite grann på bilderna. :)

Och Ebba hinner bara komma hem från dagis så spanar hon efter kompisar på fotbollsplanen
och är det någon där så går hon dit och kan leka flera timmar. Min stora tjej! :) 

Och min kära sambo har jag hemma den här veckan. Han skulle dra upp båten förra veckan
och fick grymt ont i ryggen. Så han blev sjukskriven med triangelpiller. 
Liggläge och promenader sa doktorn.
Han snackade också om att det finns en stor risk att det slutar med diskbråck. Inte kul!!

Annars då? Ebba och jag ska hämta mamma och pappa från stan så dom får fara 
ut till stugan över helgen. Pappa kan ju inte köra just nu, han opererade höften för 2 veckor sen
och tultar runt på kryckor och kan knappt sitta. Men det ska bli bättre! 


Gud vilket flum det här blev. Känns som om jag försökte skriva en faktabok. :D
Nå, nu ska jag sätta mig och surfa runt på efterrätter till imorn. 
Pannacotta paj kanske..? 

Tjo!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar