torsdag 28 juni 2012

Jobbiga dagar


Ja fy farao.
Var ska jag börja?
Kort och gott så tar Ebbas attityd och humör kål på mig. Nu har det också börjat hända "olyckor" som inte ska hända en 5 åring. Inte flera gånger i veckan iaf.
Men det handlar nog om en sorts "bebisbeteende" då jag antar att Holly får för mycket uppmärksamhet.
Men vilken svår balansgång det är att ge båda barnen bra med uppmärksamhet! Aldrig trodde jag att det skulle vara så otroligt svårt!
Holly är mycket mammig och har varit det en ganska lång tid nu. Så det blir ju automatiskt att jag är mer med henne. Usch vad jobbigt!
Träning och mer tänka efter blir det för Eddie och mig för att ge Ebba mer av det hon behöver, helt klart!

Och idag fick jag hem ett 3:e beslut av kommunen gällande mitt hemvårdsstöd. Lägre summa för varje jäkla gång. Tydligen har dom betalat för mycket i april och maj, så nu i juni får jag inget alls. Det fick jag meddelande om i postlådan idag. Tack som fan!
Hur kan detta få hända?? Hur kan dom på kommunen få vara så bortkomna när det gäller det här ämnet?
Då sade jag när jag pratade med dom första gången, att jag ska få lägre för att Eddie jobbar på svensk båt.
Men neej neej, det visste dom inget om. Och så gick det nu så här. Satans skit!!

Till på det så verkar jag ha förlorat mitt xtra jobb. Jag ville ha högre lön, men skulle inte få det. Så jag gav mig och tänkte att lite pengar är bättre än ingenting.. Men nu hör dom inte av sig mera. Tydligen tyckte dom att jag blev girig eller nåt? 

Just nu känner jag mig så psykiskt tom att jag bara skulle vilja dra täcket över mig och dö bort lite.
- Ge mig styrka! -

4 kommentarer:

  1. Voi kakka.. *STYRKA*
    Anni

    SvaraRadera
  2. Får du lite styrka om ni kommer över och umgås lite nån dag då? F.och jag har pratat om er flera dagar nu, att hon sku vilja träffas och leka lite. Och medan barnen leker hinner väl vi prata lite strunt och äta nåt gott, kanske ;-)?! Vore skoj, tycker jag.
    Och ang. Ebba så kan jag lugna dig med att det är rätt normalt att storasyskon "backar" i sin utveckling när småsyskon kommit. Inte kul, eller mindre jobbigt för det men iaf.
    Ang.hemvårdsstödet låter det bara helt absurt och man kan ju undra hur kommuner/myndigheter får hålla på egentligen?! Jobbet ordnar sig dock säkert, ska du se. Annars finns det annat!
    Hör av er om ni vill träffas och umgås nån timme nån dag.

    SvaraRadera
  3. Tack Anni! :)

    Erica - Jo vi vill gärna komma och leka!! Kanske i helgen eller efter det? :)

    SvaraRadera
  4. Jag tror inte de får korrigera retroaktivt om det är kommunen som räknat fel. Om ni lämnat in felaktiga uppgifter är det en annan sak, men kommunens fel borde inte ni behöva lida för? Kolla upp det!

    SvaraRadera