måndag 30 juli 2012

Jag har en dröm..


När vi var i Nagu så såg jag ett sött cafe som heter Lanterna, och gudars vad härligt ställe!
Och mitt i allt så ploppade tanken på att ha ett eget cafe upp.. :)
Jag kan precis se det framför mig..
I gamla huset på vår gård, alla möbler och stolar och diverse ska vara loppisfynd och olika. Alla koppar, kuddar, skålar, dukar, servetter med mera skulle vara i härliga söta baby färger som rosa, blå, grön, gul, lila.. Så där "pastelliga"!
Det skulle finnas skön musik, flera olika hembakta tårtor och olika bakverk, det skulle dofta så där nybakat bara man stiger in genom dörren. Ett cafe där det skulle kännas som hemma. Cozy Cafe, fräsigt visst! :)

Det är min nya dröm det. :)

8 kommentarer:

  1. Vilken fin dröm..Jag hänger på.kram Lina

    SvaraRadera
  2. Härligt Lina! Visst skulle det behövas ett mysigt cafe i geta som håller öppet helst året runt! :)

    SvaraRadera
  3. Jag kommer ! Äntligen sku man få dina lockande bakverk ! Anni

    SvaraRadera
  4. Men Anni va söt du är! :)

    SvaraRadera
  5. Hoppas din dröm går i uppfyllelse :) jag kommer gärna på besök, har blivit sucktad så länge av dina bakverk som du lägger upp på bloggen. Lycka till! / Helena

    SvaraRadera
  6. Tack Helena! :) Va roligt att bakverken kan få andra att dregla lite också.. :P

    SvaraRadera
  7. en lysande idé Cila,har ju haft turen att få smaka dina goda cupcakes. Släpp inte den drömmen h/Britt

    SvaraRadera
  8. Va gullig du är, tack! :)

    SvaraRadera