tisdag 11 september 2012

Hur är det meningen att man ska göra?


Nu har jag tandvärk. Jepp. Helt jäkla underbart. Kan inte öppna truten utan att det ilar som bara den, och så värker det mellan varven. Har inte varit till tandläkare sen 2007, då jag sövdes ner pga min tandläkarskräck.

Men ja, hur gör man när man lever på hemvårdsstöd? Hur tusan har man råd att gå till tandläkare?
Jag skulle ju behöva betala betala i rater eller nåt. Jag menar, min månadsinkomst är väl ungefär vad räkningen kan gå på. Det går inte.

Hur gör ni andra som lever på hemvårdsstöd?
Skulle jag kunna välja så skulle jag inte gå alls, men nu irriterar det lite jäkla mycket i munnen.
Och snart gör det säkert så ont att jag inte vet vart jag ska vända mig.

Ja, hur gör ni? Hur är det meningen att man ska göra när man lever på minimum?

6 kommentarer:

  1. Jag funderar på samma sak! Har inte heller varit till tandläkaren sen 2007 och jag är 90% säker på att jag åtminstone har ett hål... Men ja, känns inte särskilt lockande att fara dit och dom ska ha hela hemvårdsstödet i betalning sen :/

    SvaraRadera
  2. Jag ringde och hörde! Något pinsamt, men vad gör man..
    Har du ont så får du fara till jour tandläkare på Åhs, fast man är över 26 år. Men annars frågade jag faktiskt Citytandvården om det är möjligt med en avbetalningsplan när man går på hemvårdsstöd. Och det var inget problem! :)
    Så imorn ska jag se om jag får en "akut" tid på åhs, så får dom göra det mest akuta. Och resten får Citytandvården göra.

    Inge kul att ta på avbetalning, men vad gör man?
    Så nu vet du iaf, när det blir aktuellt för dig!

    Åhs är ju billigare med, så det är ju rätt "nice" att ta hand om det mest akuta där.

    SvaraRadera
  3. Jag var till tandläkarna, tror dom heter så, vid nya apotektet.. Nåja iaf, jag skulle operera ut mina 2 nedre visdomständer och då frågade dom hur många rater man vill ha det i. Plus att dom drog av FPA direkt. Så det vart inte lika dyrt som jag hade förväntat mig!

    SvaraRadera
  4. Åh, tack Mikaela! Då kanske jag ska vända mig dit istället sen! :)

    SvaraRadera
  5. Åh va bra, nu vet jag hur jag ska göra också! Äntligen kanske jag vågar mig till tandläkaren! Mina tänder tackar er :)

    SvaraRadera