lördag 1 september 2012

Shoppiing!


Jag fick äntligen pengarna från företaget som jag hade beställt saker av i Mars. Antagligen för att hon inte ville bli polisanmäld. Så det var ju skönt att det löste sig. Men något kompensations paket som hon lovat mig tyckte hon inte att jag var värd mera då jag pratat med andra "bak människor" på fb om hela denna röra.
Suck.

Men jag gråter inte över det. Det är måånga som inte tänker beställa från det företaget nå mer, och jag får väl se det som en liten bonus. Även om jag aldrig har varit ute efter hämnd.

Och till på det så hittade jag tyllpaketet som jag beställde från dom för 189 kronor på ebay för 6,50€! Så nu är det på väg hem till mig! Tjohoo! :)

Jag är tydligen lite trög, för det är först nu jag har upptäckt ebay på riktigt. Jag menar, hooli vad billiga grejer man hittar där!!

Idag klickade jag hem 7 olika bakprylar för totalt 20,08€ (inkl. frakt). Skulle jag ha köpt dom i sverige skulle det ha gått på ungefär 1000 kronor (jämförde priser från en webshop)!! :)

Så jätte jätte roligt med billig shopping! Wihuu! :)

3 kommentarer:

  1. Alltså.. ebay.. Hur funkar det riktigt?
    Förresten så snodde jag receptet på morotsrulltårta av dig. Super goda blev dom!! Man blir verkligen sugen på att baka när man ser dina bilder!

    SvaraRadera
  2. Men tack, va kul! :)
    Jag har heller inte fattat mig på ebay förut, men nu så! Man registrerar sig på ebay. Och så måste man skapa ett paypal konto, där man behöver registrera ett kort som man godkänner att dom drar pengar av när man shoppar. Eller så för man över pengar från ett bankkonto så att man har pengar färdigt på ebay kontot.
    Så när man köper på ebay så sker betalningen direkt därifrån via paypal, men man måste godkänna den för att den ska gå igenom. Så att inget ska dras utan att man vet om det.. :)
    Testa!
    Just bakgrejer är iaf mycket billigare, speciellt när man köper från kina, då är det oftast fraktfritt också! :)
    Du kan gå in på ebay.fi, då är priserna direkt i euro och frakten som anges är till finland.
    Hoppas att min flummiga förklaring hjälper lite! :)

    SvaraRadera
  3. Okej, måste nog kolla in det :)
    Egentligen borde man väll låta bli för det finns ju så mycke som man tycker att man "behöver" sen ;)

    SvaraRadera