lördag 19 oktober 2013

Potträning!


Jag har varit lite smått frustrerad över att Holly har varit så anti pottan som man bara kan bli. Och då har vi haft den framme sen..ja, många månader sen. Men noll intresse!

Och så satt jag och trynade på Pinterest häromdagen, och där hittade jag en guide till potträning på 3 (!!) dagar! :)
Visst, tänker ni. Vad är det för slav metoder.. :P
Så tänkte jag iaf, tills jag läste hela inlägget.

Det går ut på att man ska göra pottan till en rolig grej och belöna efter varje gång barnet varit på pottan, vare sig det resulterade i något eller inte. :)

Så i tisdags startade vi!
Holly blev mutad att prova kissa på pottan med min telefon (spela ett spel, vilket hon aldrig får göra annars). Super! Och när hon var klar (vare sig det kom något eller inte), så fick hon en liten godis.
Första 2 dagarna ska man egentligen ha alarm på telefonen att barnet ska prova pottan var 20:e minut. Men vi körde lite på känsla, och det gick jätte bra!

Och idag, lördag, är vi inne på 5:e dagen och Holly har endast kissat ner sig 3 ggr sen starten i tisdags morse!! Mirakel säger jag! :D
Hon måste ha varit redo, men varit lite halvt rädd för pottan bara.
Så nu sover hon med blöja, men så fort hon sovit färdigt ryker blöjan och trosorna åker på.
Och hon går själv på pottan och säger till! :)

I onsdags (2:a dagen) var jag lite paff när jag varit ute och rökt och Holly själv gått och kissat och stod och tömde pottan när jag kom in. :)

Bör kanske tillägga också att vi slutat med mutorna efter 3 dagar. Nu går hon alltså självmant och man ser på henne att hon vet när det är dags! :)

Här är länken till orginalet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar