måndag 4 november 2013

Hälso fajten!


Alltså ja, var börjar man?
Jag är små ätar beroende. Jag erkänner!
Mitt största problem är att jag banne mig inte kan sluta småäta.
På dagarna går det oftast bra, men kvällarna är tuffa.
Och det spelar ingen roll att man tänker:
"vill jag verkligen ha det här?"
"är jag faktiskt sugen?"
....
Dricka ett glas vatten hjälper banne mig inte heller!
Ni vet, såna där tips som man läser lite här och där.

Men så har fina Marie börjat blogga och lagt upp bilder på mat hon äter. Otroligt peppande!
Men jag inser ju att jag inte äter ordentligt!! Inte ens i närheten! Konstigt att man är konstant småhungrig och sugen på nånting?

Så idag har jag försökt att lägga till mer i frukost, mellis och ska göra det till kvällsmålet.
Och hittills idag så har jag varit mätt & belåten, länge!
Jag kan inte minnas när det har hänt sist.. :) Mätt jo, men att det faktiskt håller i sig länge. Wow!

Så nu ska jag köra vidare på det, och så ska jag precis som Marie (härmapa, jag? ;) ) köra med Olgas träningsprogram. Har liksom blivit några småätarkilon som jag vill bli av med.. Och jag vet ju att jag kan!


Jag blir egentligen äcklad av att se den högra bilden, men jisses vad nyttigt det är
att se och minnas. Och komma ihåg att jag njöt av träningen en gång i tiden.. :) 

Nu, kämpa på! 

Och tack Marie för inspirationen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar