lördag 9 november 2013

Lördags godis


Lördag!
Vanligtvis dagen då jag tillåter mig själv att äta så mycket godis jag vill. Fast det börjar redan på fredagen egentligen. Och fortsätter oftast till söndag också. Minst.

Igår klarade jag mig över förväntan måste jag säga!
Jag bakade en choklad fudge tårta att ta med till stugan på middag. Och jag åt en halv bit med grädde! En halv! Kan ni tänka er?! :)
Sen när jag kom hem med halva kakan kvar, så skrapade jag av fudgen för den ville jag inte kasta bort. Vilket jag gjorde med resten av kakan.
Så jag lagade lite kanelstekta äppel med en klick grädde och klickade dit fudgen.
Men jag ville inte ens ha chokladgeggan. Jag var så nöjd med mina äpplen! :)



Det låter ju så otroligt patetiskt att vara sprudlande lycklig över en sån "liten" sak. Men för mig är det banne mig stort! :)

Ikväll blir det troligtvis samma, kanelstekta äpplen! Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar