måndag 25 november 2013

Så trött.


Va skumt att det oftast är när jag är förbannad på mina barn, som jag orkar skriva i bloggen..
Det måste ju verkligen få mig att framstå som en riktig supermorsa.. :P

Ebba är inne i en ganska jobbig period nu vad det verkar som. Hennes taskiga attityd växer fram igen och hon är oftare otrevlig än hon är trevlig.. Vilket låter jätte hemskt, men precis så är det!
Det är svårt att prata med henne, även om det är något helt vanligt som vad hon tycker om filmen på tv tex.
Nu ikväll totalvägrade hon att göra sin ena läxa.. Sprang skrikandes och gråtandes till rummet!
Ja, vad ska man göra? Jag kan ju inte tvinga henne, även om jag bra gärna skulle vilja försöka.
Arga ord och skrik.
Ljuvlig godnatt sång verkligen.

Vad man kan känna sig maktlös men hemsk i föräldrarollen iaf.

Som "tröst" ska jag faktiskt proppa i mig choklad.
Fast det är måndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar