måndag 23 maj 2011

Att vara höggravid

Du är höggravid om du känner några av följande:
  •  Måste kissa flera ggr per natt
  •  Känner att du inte kissat klart när du reser dig från toan
  •  Rädd för att kissa på dig vid ansträngning eller nysning
  •  Man flyttar sig inte gärna för mycket då det är jobbigt
  •  Sover dåligt
  •  Ryggen gör ont och/eller bäckenet likaså
  •  Man håller upp magen för att gå och kissa
  •  Inga kläder sitter skönt längre och klär dig inte direkt vid sänguppgång
  •  Du stannar hellre hemma än åker iväg, kissnödig, kläder och smink är jobbigt ute
  •  Du sitter på sängkanten för att få på dig byxorna
  •  Kanske har SD eller förvärkar regelbundet ena dagen och så inte ser en skymt  av dom nästa dagarna
  •  Benen och fötterna är mer svullna än tidigare och strumpor är för varmt
  •  Andfådd för allt och ingenting
  •  Du kanske drömmer om barn eller förlossningen varje gång du blundar
  •  Du börjar oroa dig för bb väskan och går igenom sakerna hela tiden
  •  Du kanske oroar dig över om du köpt allt som behövs och måste gå igenom allt
  •  Tiden på dagarna går oerhört långsamt
  •  Du tittar på tv och kan börja gråta för allt och ingenting
  •  Stå i duschen börjar bli jobbigt och du sätter dig hellre ner
  •  Du ser inte tårna längre och det var himla längesen du såg din muff
  •  Att raka benen är ett äventyr för att nå
  •  Gå upp för trappor är en löprunda
  •  Du vaknar på natten av sura uppstötar och mår illa
  •  Du behöver en hjälpande hand för att komma upp ur soffan eller sängen
  •  Ligga, sitta och stå är allmänt jobbigt en längre tid, överallt
  •  Du står på alla fyra när du ska försöka ta dig upp från golvet 


Ja det är skrämmande hur många punkter som stämmer... :)
Speciellt den sista punkten. Det hände faktiskt härom dagen, och jag trodde jag skulle
kissa ner mig som jag garvade. 
Lade mig på gräset för o sola lite, men o komma upp var en pärs! 
Ebba försökte dra upp mig samtidigt som jag försökte skuffa upp mig själv med en arm.. Inte helt lyckat. Till sist fick jag gunga från sida till sida innan jag kom runt så pass mycket att det inte gjorde aas ont i höfterna. Sen upp på alla 4 och sen äntligen upp på benen... 
Det skulle nog ha varit perfekt för dolda kameran.. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar