onsdag 15 juni 2011

Holly Sofia Grane







Ja, som dom flesta märkt så har ju ungen ääntligen kommit ut! :)
Och på den beräknade dagen och allt, hur coolt är inte det! 

Lite kort bara om vad som hände..
Allt började igår morse vid 8 av att jag fick mensvärk med 6 min mellanrum. 
Och så fortsatte det hela dagen, vid 12 tiden började det göra riktigt ont!
Och vid 13 så gjorde det så ont att jag ringde förlossningen. 
In kom vi vid 15, låg med ctg och blev undersökt. Var då öppen 4 cm.
Yey, behövde inte fara hem igen!
Sen fick jag byta om och vi fick flytta till förlossningsrummet och kopplades till
ctg igen. 16 tiden blev jag undersökt igen och var då öppen 6 cm, 
och mitt i en värk (aj!) tog bm hål på hinnorna. Och bums så var jag öppen 8 cm. 
Nu var det för sent för epiduralen iaf, crap!
Vid 16 bad jag bm säga att det bara skulle vara 30 minuter kvar tills hon va ute, 
men hon kunde lova mig inom 1,5 timme. Pepp!
30 minuter senare börjar krystvärkarna, efter 4 krystvärkar på 15 min
så var hon äntligen ute!
Så själva förlossningen tog från regelbundna värkar (enligt bm) 3 timmar och 53 min. 

Ja, det gick fort! :)
Och allt har gått bra nu efteråt med allt. Så efter att Snuffe besiktat
Holly idag så fick vi åka hem. Och det är såå skönt!

Lilla grynet vägde 3445 gram och var 50 cm. 

2 kommentarer:

  1. Grattis till er underbaring!! :D Och 4 krystar, jag är inte aaalls avis :P

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja man kan nog inte få en mycket smidigare förlossning än så här! :)
    Känns super efter den jobbiga med Ebba. Så nu njuuuter jag! :)

    SvaraRadera