tisdag 26 juli 2011

Mardrömsdagen


Usch ja.
Det började med att Eddie trimmade gräs idag.
Och mitt i allt hugger det till i ryggen på honom - ryggskott.
Pappa fick skjutsa honom till akuten eftersom att han just och just kunde gå. 
Där fick han sprutor och sen hämta ut 3 olika värktabletter. 
2 av dom är såna som man blir lite lätt dimmig av.. 

Sen 5 minuter före vi skulle fara till bvc med Holly så spyr fröken ner sig 
totalt. En sån där spya som forsar ur både näsa och mun.. 
Bara att duscha och sen stressa iväg. 

Väl på bvc så gick det sådär. 
Tösen har bara gått upp 100 gram på 2 veckor, vilket är för lite. 
Så det måste vi hålla koll på. På längden växer hon dock som hon ska. 

Sen fick vi träffa en läkare, en vanlig läkarkontroll. 
Och då hittar han ett blåsljud. 
Mardröm. 
Han sa att det troligtvis inte är nånting att oroa sig över. 
Men kan man låta bli? Nej!
Så i slutet av veckan skulle han ringa mig och berätta hur vi går vidare. 
Troligtvis ultraljud på hjärtat. 
Han sa också att det troligtvis är så att det går över av sig själv. 
Men om det inte gör det då? 
Fan.
Jag är rädd.

2 kommentarer:

  1. Jättevanligt att det växer bort! Förstår att det är jobbigt men ja, hopp finns! Kramar

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja efter lite googlande så känner jag mig lite lugnare.. men fortfarande nervös. Kram

    SvaraRadera