lördag 18 februari 2012

1387 kalorier


Det är mitt dags intag av kalorier.
Håller jag mig där eller under, då går jag ner i vikt även utan träning. 

Jag har fått flera frågor om vad jag äter och hur jag kan hålla en så låg
kalorinivå om dagen. Men det är lätt, jag lovar! :)

Så här såg min onsdag ut tex:
Frukost: En skiva rostbröd, bregott, kaffe med mjölk i. 128 kcal
Lunch: Ungskorv m ketchup, tomat, lök, matlagningsgrädde och pulvermos. 452 kcal.
Mellis: 3 rostbröd m bregott (fördelat på 2 olika mellisar och ett extra sent kvällsmål). 332 kcal
Middag: Kycklinggryta m ris. 360 kcal.

Totalt denna dagen åt jag 1272 kcal av mina 1387. 


När jag lagar mat så byter jag alltid ut vanlig creme fraiche till den laktosfria lätta som är bara 12%. Och
jag använder alltid Flora matlagningsgrädde som är 7%. Det tar alltid ner kcal mängden mycket. 
Jag skippar alltid bacon och oftast ost i maten, för det ökar mycket. 

Dom dagar jag tränar så får jag sk motionskalorier, dom kan jag dra bort från vad jag har ätit. Dvs jag kan äta mer om jag är hungrig, men det brukar jag oftast inte behöva göra. 

Ja, lite lätt info sådär. :) 
Jag rekommenderar alltid viktklubb.se, det är ändå tack vare det som jag lyckats gå ner nästan 20 kg på snart 7 månader. Mycket för att jag alltid registrerar allt jag äter och därför har superkoll på kcal intaget. 
Mer behövs egentligen inte. Att jag till på det tränar ca 4-5 gånger i veckan när Eddie är hemma, det är bara ett stort plus! :)
Är det nånting annat någon undrar om, fråga på! Jag svarar gärna om jag kan! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar