tisdag 21 februari 2012

Studie Dax!


Idag var jag på möte till..ja..vart va jag? Heh. 
Vuxenutbildnings nånting kanske. 
Iaf.
5 mars ska jag börja läsa NTI skolans omvårdnads program!
Allt går på distans och jag får ta det i den takt jag vill. 
Men jag testar köra heltid till o börja med, hinner jag inte med så
går jag ner i tid. 
 
Nackdelen med den här utbildningen som är svensk, är att jag inte blir 
närvårdare. För att bli det kanske jag måste komplettera med någon kurs
på vård här på Åland sen. Men det är ju en baggis isåfall. 
Och ska jag läsa vidare till sjuksköterska eller nånting så borde jag inte ens
behöva komplettera. Vilket jag tror att jag ska. 
Ska jag studera så ska det göras ordentligt, eller hur! :) 
 
Men vi får se, tar det lite som det kommer nu. 
Men det ska iaf bli skitkul! 
Är så jädrans taggad!

Kanske att jag faktiskt är utbildad till nånting inom något år! ;)

2 kommentarer:

  1. Åh, va kul!! Grattis och lycka till!

    ...och jag blir lite avis. Som jag alltid blir när nån ska börja plugga nåt. Jag vill också plugga mera!!

    SvaraRadera
  2. Tack! :)

    Men ta och plugga vidare lite du med! Det finns ju en hel del distansutbildningar tex ifall du vill vara hemma :)

    SvaraRadera