lördag 17 mars 2012

Ge mig styrka!


Usch o fy vilken vecka. 
Jag har längtat så efter att få fara på dagliga joggenader när
Eddie kom hem i onsdags. Men än har jag inte kommit ut på en enda. 
För såklart går man och får nå skit i kroppen. 
Jag har haft huvudvärk konstant sen i onsdags och är helt orkeslös. 
Jag som just och just blivit av med förkylningen, så får jag nåt skit igen. 

Så ikväll ska jag kicka min vita vecka långa vägar och äta chips. 
För jag tycker faktiskt lite synd om mig själv. 

Och på tal om nåt annat så börjar jag plugga på måndag. 
Psykologi. 
Typ..skjut mig. 
Jag har redan läst måndagens läsning, och hjälp!
Detet, jaget och överjaget. Ja nå..de börjar jag väl fatta. 
Men.." hur ser du på relationer mellan små barn och deras föräldrar när
det gäller könsutvecklingen?" 
Ja int fan vet jag!
Nog sku det vara ganska pinsamt om jag inte ens ska klara den första av alla kurser. 
Och det innan jag ens har börjat. 
Puh.

4 kommentarer:

  1. Nu känner jag mej dåligt uppdaterad om din skolgång, vad ska du gå? :) Tycker det där lät hemskt intressant jag! Funderade på att bli psykolog förut älskar att analysera o vinkla saker o ting :P Men att sitta 8 timmar och lyssna på andras problem blev vid ett skede smärtsamt att ens tänka på :D

    SvaraRadera
  2. Jag har inte skrivit så mycket om det, så det är inte så konstigt :) Jag ska gå NTI skolans omvårdnadsprogram på distans. Så nu "mjuk" startar jag med en psykologi kurs på halvtid och from 1 Juli börjar jag heltid med resten av kurserna. Ska nog bli jätte roligt, speciellt när jag kan vara hemma med Holly samtidigt. Men just psykologi är ju inte riktigt en mjukstart för mig.. :D Jag är jätte dålig på att just analysera och grejer, så det här känns som en total pannkaka. Men wtf. Jag kan ju inte ge upp ännu iaf ;)
    Kolla in deras hemsida, kanske du hittar nånting? Man kan studera på 25%, 50% och 100%. :)

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset! :) Och det där grejjar du, du verkar ju ha viljan att förändra så! :)

    SvaraRadera
  4. Tack! Ja det är dags att ta itu med utbildningen. Vill ha ett jobb som jag VILL ha inte ett som jag måste ta bara för att jag ska ha en inkomst. Så peppad är jag definitivt! :)

    SvaraRadera