torsdag 26 april 2012

Vilken jävla röra!!


Alltså fy vad trött man blir. Fpa. Behöver jag egentligen säga mer? Det är alltid rådd och trubbel när dom är inblandade. Fast i det här fallet är jag rätt trött på kommunen också!

Så här är det..
Eddie ska vara pappaledig för Ebba i sommar (juni-juli) och jag är hemma med Holly på hemvårdsstöd. Så jag har alltså ansökt om hemvårdsstöd och hoppas innerligt på att det betalas ut som det ska nu den sista. Och Eddie har ansökt om pappapenning för sommarmånaderna. Till på det så ska vi få barnbidrag från sverige eftersom Eddie jobbar på svensk båt.
Häromdagen fick Eddie veta att han inte sku få pengar för sommaren, då fpa har fått uppgifter om att jag har ansökt om hemvårdsstöd för båda barnen! WTF!
Ebba är ju 5 år, och då får man inte ens vara hemma med henne längre. Så det stämmer såklart inte!
Jag ringde till kommunen och frågade om jag har fyllt i nånting fel, men nej nej. Allt stämmer bra, det är Holly jag ska få hemvårdsstöd för. Bra!
Nå, Eddie har nyss pratat med fpa och försökt reda ut skiten. Kommunen (som jag pratade med igår) hade sagt igår (!!) till fpa att jag ansökt om hemvårdsstöd för båda barnen. Va fan!??
Vem ljuger och hittar på grejer här riktigt??

Iaf, nu skulle fpa prata med kommunen igen och med försäkringskassan i sverige, så nu får vi hoppas att det här reder ut sig. För som vanligt hamnar vi oskyldiga mitt i kläm i allt sånt här rådd! Och jag avskyr det! Man blir ju så jävla trött!

2 kommentarer:

  1. herregud!!! Vilket jäkla rådd, på ren åländska!! Suck!

    SvaraRadera
  2. Javisst!! Så jäkla jobbigt och onödigt! Blä!

    SvaraRadera