tisdag 10 juli 2012

Omoget!


Skulle ringa skattebyrån idag för att få hem samma skattekort som jag fick för typ 1,5 månad sen. Gav ju det till havsvidden, så jag behöver ett nytt. Eller samma, fast hemskickat på nytt när jag inte var så smart att ta kopia..
Nå tanten var så förbannat fräsig och otrevlig till att börja med så man blir ju alldeles irriterad själv. Och jag sku banne mig inte få samma skattekort, trots att vi räknat ut att jag ska ha detta för inhoppsjobb året ut med en viss gräns per månad. Men nej nej, jag måste ge alla jädrans summor hit och dit på nytt så att dom kan laga ett nytt skattekort. Skit kärring!! Då var jag faktiskt så jätte omogen att jag lade på luren i örat på henne. Och det kändes jävligt bra!

Och nu ikväll då.. Man ska väl inte snacka skit om någon så här egentligen, men det känns som om det kvittar! Havsvidden hörde av sig (!) och frågade om jag vill jobba kommande helg. Nu har jag ju redan fullt upp med två jobb och annat, och då hon inte hört av sig på 2 veckor trots att hon sa att hon skulle det så tog ju jag förgivet att det var dags att söka nytt.
Men nehe, det blev hon sur för. Hon tyckte då inte att hon behövde höra av sig för att dom inte hade jobb åt mig just dom här 2 veckorna. Utan jag skulle tydligen snällt ha suttit vid telefonen och väntat på deras samtal, som jag ju självklart inte visste att sku komma alls mera! Att kunna skicka ett mess eller nåt och skriva (som hon sade att hon skulle göra) hur läget såg ut, nej det var tydligen helt onödigt.
Mycket omoget av henne tycker jag!
Ja jävlar. Jag gav nog inte så trevliga svar, men jag tycker absolut att jag har rätt!
Skrev att jag absolut inte vill komma dit igen då dom kör med så dålig stil.


En riktig "skapa kompisband" dag de här.. :)
Förutom dessa två irritationsmoment så har det varit en helt hyfsad dag iaf!
Tjo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar