måndag 8 oktober 2012

Hundar bortskänkes!!!


Precis just nu skulle jag förbanna kunna kasta ut hundarna på backen!

Var ute och rökte, kommer in och hittar 2 piss pölar i köket. Tack.
Då är det inte ens 3 timmar sen dom var ut. Och ingen av dom har egentligen problem med att hålla sig. Tellus stiger inte ens upp före tidigast 9-10 på morgonen, om man inte ens tvingar ut honom. Ibland har det hänt att man får pina ut honom vid 11-12, då han fortfarande inte har velat ut!

Varje gång vi far iväg någonstans och lämnar hundarna ensamma så är vi tvugna att stänga in dom i köket, så att man kan begränsa kissandet. Men ändå kan man hitta allt mellan 5-12 pölar i köket (och vi har ett litet kök!) om vi är borta typ 4 timmar!!

Jag har ingen aning om vad vi ska göra. Blir alldeles tokig och förbannad!
Vi kastrerade båda två för..typ 3 år sen? Just för att vi hoppades få ett slut på det här. Men nädå. Det är om möjligt ännu värre.
Jag antar att kissandet när vi far iväg är ren protest. Men det måste ju gå att få ett stopp på det med?

Men just att dom pissar inne nästan framför ögonen på en, det är bara sjukt fel och ger mig mordiska tankar!

Finns det någon klok kotte som har tips eller förslag på vad man kan göra?




Upd.

" - Det måste vara en protest, säger hundägare ofta när deras hund kissar inomhus. I själva verket är det typiskt för otrygga hundar." Artikel i Dn.

Jahapp, jag har otrygga hundar? Känns ju bra. Nu känner jag mig som en värdelös matte.


8 kommentarer:

  1. Jag ska höra m min kära svärmor som ju kan typ allt om hundar ;-)

    Annars får du väl kontakta han Cesar Milán, eller nåt?! Säkert en billig histora ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja de skulle vara drömmen! :D

    SvaraRadera
  3. Nu vet jag inte vad du har för hundar..men de låter som de är kineser??Tror inte jag hört om en enda sån som är rumsren...testat med strilskydd,så du allafall slipper torka alla pölar

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset!
    Jag har en kines och en pudel. :)
    Strilskydd, va är det? Är det typ som tikskydd?

    SvaraRadera
  5. Jag tror de finns enkomst åt han hundar..eller kanske du kan fixa till nått med symasin själv..som täcker deras "läckande"grejer..för de finns nog inget mer irriterande än pölar (obefogande) både här och där..de blir så mycket onödig irritation på hunden,och man vill ju inte gå och va arg på sina djur :) Önskar dej lycka till och att du finner en lösning....(de funkar kanske med blöja,den stund dom blir ensamma)

    SvaraRadera
  6. Okej! Jätte, jätte tack för infon! :)

    SvaraRadera
  7. http://www.toshundapotek.se/se/art/hanhundsskydd-skvattskydd-m.php
    http://gladahundsaxen.se/visa_produkt.asp?t=Snobben+byxa%2E+Skv%E4ttskydd+hanhund&id=87&lang=sv
    Typ såna finns det.

    SvaraRadera
  8. Åh, tack!! Du har räddat mig! :D Ska genast klicka hem 2 stycken. Nu jäklar!! :)

    SvaraRadera