söndag 21 oktober 2012

Liten blir stor.


Dags att blogga lite kanske? De var ju ett tag sen sist. :)

Magsjukan har varit och farit i vår familj. Jag och Ebba klarade oss, tack o lov!
Men fy vad jobbigt det var när Holly spydde. Var 20:e minut i lite på 2 timmar. Usch!
Den natten sov Eddie & jag på soffan och hade dragit ut spjälsängen i vardagsrummet, så att vi säkert skulle vakna. Man blir ju så rädd för att dom små ska kvävas av sina egna spyor annars!

Annars då?
Tja, har dragit igång en höströjning. Lite jäklars skönt! Inte så jätte mycket som kastas, men saker och ting stuvas om på rätt platser iaf. Alltid nåt! :)

Och igår så fick jag hjälp av pappa att ta ner junior sängen till Holly. Så bye bye spjälsängen!
Jag hade inte velat ha så bråttom egentligen. Men vi har så himla jobbiga nätter, så jag är verkligen redo att prova vad som helst!
Så inatt sov hon i den för första gången. Och så fick hon en nattlampa.
Men nope, nog vaknade hon lika många gånger för det.
Men annars har natten gått bra, hon verkar ändå nöjd där och somnade på 5 minuter. :)

Och igår var vi på middag till stugan. Det var lika mysigt som alltid! :)
Vi åt som vanligt till vi var spyfärdiga! :)
Mommo hade köpt pyssel, så Ebba satt och lagade egna studsbollar halva kvällen!
Super poppis! Och nu studsas det hejvilt här hemma!

Ja, de va väl ungefär det.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar