lördag 28 september 2013

Ätstörning eller bara störning?


Förra helgen var det ju skördefest, vilket var hur underbart som helst!
Jag hade också turen (eller i det här fallet, oturen?) att få sitta brevid Mercedes med sin makalösa choklad!
Och jag har nästan ätit halv ihjäl mig på den!

Jag menar.. Nånting är ganska fel när man "lyckas" äta ca 20 praliner på en dag, va?

Mitt godisberoende. Eller nja, egentligen småätande beroende.. Det kan vara godis, chips, brownies.. Spelar ingen större roll, så länge det är fyllt med socker ungefär.
Ja, det har iaf gått helt sjukt överstyr!
Och det värsta är att jag tappar lusten att motionera också. Tänker lite "skitsamma, jag börjar om på måndag..".

Skulle verkligen behöva ha en vit vecka med noll socker över huvud taget. Men det är banne mig svårt när man är stolt (!!) över att klara sig utan EN ynka dag. 

Meeen, det är bara att testa igen va? :)
Var och lånade Olga Rönnbergs bok från bibban, och ska idag och köra lite av hennes övningar på gymmet.

Men ikväll blir det utan tvekan en godispåse.
Så.. Jag börjar på måndag, eller hur va det? ;)

7 kommentarer:

  1. Du är så inte ensam! Jag köpte Olgas bok för typ två månader sen och har gjort övningar typ, hmmm, fem ggr.. Hoho.. Skulle så behöva komma igång, för det är ju inte så att man slutar peta i sig massa gott! Synd att vi inte bor närmare så hade vi kunnat släpa med varandra till gymmet! puss

    SvaraRadera
  2. Tack sötnos! <3
    Det är ju alltid skönt att höra att man inte är ensam, samtidigt som det är sorgligt att vi båda har samma problem ;)

    Ja, det är faktiskt synd att vi inte bor närmare! Du, Henrica, Marie & jag inom 1 km avstånd! Hur perfekt hade inte det varit! :)
    Puss <3 <3

    SvaraRadera
  3. Jag e helt sjukt sockerberoende. Folk som inte har det i sig, förstår inte riktigt. Det spårar alltid ur, att man äter socker varje dag, måst bara få nånting! Sen totalstrejkar jag med alla kolhydrater för jag får inte bort det annars. Sen går det bra en vecka, sen tar jag en macka, sen tar jag lite choko, sen äter jag pasta, sen kakor, sen glass, sen godis o så vart det där igen... Svårt att hitta balans!!
    =) Anni

    SvaraRadera
  4. Ps. Jag sku lätt äta 20 Mercedes praliner på en dag.
    =) A

    SvaraRadera
  5. Ååh Anni, vilken lättnad att höra!! :D
    Jag trodde att jag va störd.
    Eller, de är jag ju egentligen..men du vet ;)

    Men visst är det sjukt hur svårt det ska vara att sluta! Eller att ens minska!
    Den här veckan har gått riktigt bra, den första på..månader, som jag inte ätit godis varje dag! Ett mirakel!
    Men vi får se nu efter att ha ätit fredag o lördag, om jag kan sluta och hålla upp till nästa fredag. Utmaning deluxe! :)

    SvaraRadera
  6. Svar
    1. Jag försöker! :)
      Detsamma, och sköt om dig!

      Radera