söndag 8 september 2013

Senaste.






Wao. Det blir verkligen att blogga ofta nu för tiden. ;)

Ebba har klarat av sin 3:e skolvecka och det går riktigt bra! Nu i onsdags började hon strosa runt i byn och sälja jultidningar på egen hand också. :) Så jag är rejält stolt över henne!
Lite jobbigt att lätta på greppet bara, men jag vänjer mig väl antar jag.

Så dom senaste dagarna har vi inte sett henne speciellt mycket. Hon är i skolan, kommer hem och gör läxor och sen fort iväg och sälja tidningar. Sen hem och äta mat och efter det iväg och sälja vidare eller och leka. Och sen är det dags att komma hem och äta och sova. :)
Jag tror hon njuter av sin frihet.


Och Holly då? Hon har fått börja med tutten på heltid igen efter att hon blivit extrem och stoppar aaallt i munnen. Häromdagen var det plastbit, våtservett och en smyckesdel lika vass som en nål..
Vad hon får i sig som vi inte ser är en annan femma. Läskigt!
Så vi valde att ge tillbaka tutten så länge som hon har den här jobbiga perioden.
Hon har också hittat sin favorit film, Hitta Nemo. Och fröken "kan inte sitta stilla längre än 2 minuter" sitter nu gärna och tittar på Nemo 2 ggr i rad. Stilla. Ett mirakel! :P

Eddie har jag hemma också i hela 3 veckor till, då han är pappaledig för Ebba. Så vi njuter!

Å jag då? :) Nu har jobbet på Savoy sinat när lågsäsongen slagit till, så det blir inte lika mycket mera. Men just nu lider jag inte då jag behöver få så många timmar smyckande som möjligt inför skördefesten som kommer emot alleles för fort!
Och jag har massor kvar att göra!

Har massor av smyckes ideer, men jag förstår inte riktigt vart tiden tar vägen.. :)

Tja, de var dagens..eller månadens (?) uppdatering.. :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar