måndag 26 mars 2012

Vad har jag gett mig in på?


Ja fy farao. Jag är helt slut. Jag vet inte alls hur jag ska lyckas pussla ihop allting just nu.

Första veckan som studerande är avklarad, och vilket projekt det är! Att få ihop pluggtiden med en liten Holly som är så himla mammig och helst vill sitta och hålla i mig hela tiden. Och då kör jag ändå bara 50%!
Egentligen hade jag ju tänkt köra 100% from 1 Juli, men nä. Det går inte.
Till på det klarade jag inte av första provet. Bra början. Jag blandar ihop allting, alla olika psykologiska perspektiv. Så det är "bara" att fortsätta plugga första veckans uppgifter och samtidigt börja på andra veckans uppgifter. Som tex är en uppsats. Jippi.

Till på det ska jag börja hoppa in på Hemgården, vilket jag ser super mycket fram emot. Men samtidigt får jag panik över hur jag ska hinna med familjelivet och pluggandet på samma gång. Nå, det visar sig.

Samtidigt blir jag stressad över att jag inte får plats med mycket träning eller motionerande just nu. Men bakande hinner jag med ska ni veta! Iaf den här helgen. Vaniljpaj, choklad macrons, minitårta, cheesecake och center kakor. Hrm. Tur som fan var det bara vaniljpajen, macronerna och tårtan som var ätbara.

Ja, vad säger man. Ge mig styrka..?

8 kommentarer:

  1. De e tufft, ja vet, när en termin e över fattar man inte att hela familjen fixat de, å då åker jag ti finland med jämna mellan rum! De jag ser mest e att den sociala biten blir lidande, man måste prioritera en del, men man vet att ens vänner finns kvar när denna period av livet e förbi, för i slutändan så e det en kort period av resten av sitt liv fast det kan va jävligt tufft!! Kämpa på det här fixar du o din fina familj i slutändan så tjänar ju alla på det!! :)
    / Anna

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas det! Men just nu känns det bara som kaos! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för peppet Anna! Ja, man vet ju att det är kortvarigt (tack o lov!), men inte känns det bättre för det inte. :)

    SvaraRadera
  4. Och jag blir avis igen, jag =). Jag skulle SÅ vilja plugga psykologi igen och jag riktigt känner hur det pirrar till i mig av tanken att få sitta och plugga lite igen =D.
    Och Hemgården blir nog bra det, ska du se. Det kommer att hjälpa dig i dina studier och man får faktiskt lite nya krafter att vara hemma genom att åka på jobb också. Det ordnar sig, helt säkert!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, du får väl ta och hoppa in i studielandet du också! :)
      Jo, hemgården blir nog bra! Nervös som bara den är jag ju såklart. Men det ska bli både kul och spännande!
      Tack för peppet, du är en pärla! :)

      Radera
  5. Ojoj gumman.. Jag vet precis vad du går igenom. Men du fixar det! Mycket kommer du få lägga åt sidan, men det är det värt i slutändan, jag lovar! Och vad stolt du kommer va sen, när du fixat allt!
    Jag tror på dig, gör det du också!
    Och du, vill du ha hjälp, bolla ideér eller nåt så hjälper jag mer än gärna till! Just let me know!
    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som om jag får lägga undan barnen.. Och det är ju det som inte får hända! Pluggandet fixar jag nog, åtminstånde på 50%. Jag måste bara bestämma mig för att jag inte får jobba för mycket. Vill och måste hinna umgås i lugn och ro med familjen också! :)
      Tack!! Jag kommer helt säkert att ringa och be om hjälp med studerandet, så det är skönt o veta att du finns där. Fast det visste jag ju visserligen redan :) <3
      Puss

      Radera